Het jaar van de ambassadeur

#JVambassadeur Esther Spans

‘Borrelen en bruisen in verbetering en vernieuwing, dat doe ik het liefst. Als iemand een inspirerend idee heeft voor ons vakgebied, denk ik graag mee. En ik breng graag mensen in verbinding die iets voor elkaar kunnen betekenen. Dat is het mooie aan het ambassadeurschap: mensen zien mij als een aanspreekpunt en ik help ze verder op weg. Eigenlijk net als in de spreekkamer. Als moeder van 4 kinderen gebruik ik mijn kennis graag op het werk én thuis. Soms praat ik tegen mezelf zoals ik tegen ouders praat: misschien zie je het effect pas op de lange termijn, maar even doorzetten is nu echt het beste.’

#JVambassadeur Minke Vellinga

‘Ik ben nu 11 jaar jeugdverpleegkundige en ik heb het werk enorm zien ontwikkelen. Toen ik begon waren wij er puur voor de basiszorg en nu treden we veel meer naar buiten. Samenwerken in netwerken en breder denken dan alleen ons eigen terrein; dat maakt het werk veel leuker. Maar het mooist blijft dat ik in dit werk bij gezinnen kan aanschuiven en iets voor ze mag betekenen. Getuige mag zijn van mooie, pijnlijke en grappige momenten die voor mij persoonlijk ook herkenbaar zijn. En andersom geldt hetzelfde: ik heb thuis 2 kinderen die mooie praktijkvoorbeelden opleveren voor de pubercursus.’

Volg Esther en Minke...
via @SpansEsther en @MinkeAV